Sunday, October 11, 2009

Raya Sebulan??

assalamualaikum... salam ukhuwwah buat semua...

sumber

tahun ni raya memang sebulan. Memandangkan tahun ni tahun akhir kami pelajar B. Ed Matematik berada di Kelantan sebelum posting, kami mengambil peluang untuk beraya di rumah pensyarah-pensyarah kesayangan kami. Rumah pertama yang kami kunjungi ialah rumah Tutor kesayangan kami merangkap Ketua Jabatan Matematik. Diikuti rumah Pn. Noorasyikim dan Sir Rosli pada hari yang sama.

Hari-hari seterusnya kami menziarahi rumah Tn. Hj. Khairuddin dan ke rumah cikgu-cikgu sekolah dan yang terakhir setakat ini, saya beraya di rumah kawan baik mak saya.. seronok sangat, di samping dapat mendekatkan jurang yang telah lama terpisah, ia juga mengeratkan silaturahim yang telah terbina. Alhamdulillah, nasib baik berat badan tak meningkat. bimbang betul...


Dalam bergembira, sedih la pula bila memikirkan kami akan berpisah tidak lama lagi. Dengan peluang yang ada, kami berkumpul sambil mengenang kembali kenangan terindah selama kami berada di Darul Naim ini. Sedih juga bila terdapat di antara kami yang tidak dapat berkumpul bersama mungkin disebabkan sesuatu yang tidak dapat dielakkan. Apa-apapun, di kesempatan ini saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua pensyarah dan semua rakan seperjuangan untuk segalanya. Maaf juga dipinta andai tesalah bicara dan kata sepanjang perkenalan ini.


Wallahua'lam

No comments: