Kamen Rider?

11:12 PM

assalamualaikum...
skrg ni...tgk je mane2 mesti ada manusia bertopeng. toleh kanan, toleh kiri, pandang depan, sekilas ke belakang, manusia bertopeng are everywhere...Ya Allah... takut nyer dengan amaranMu... kami pun dengan segera keluar mencari mask gak... kami pun dah jadi bertopeng gak... for prevention bak kate orang " Prevention is better than cure "... sekarang ni lagi...mask tu amat laris di pasaran... sampai harga nye mencecah kepada RM2 sekeping. mahal tu... cekik darah ke? tapi, xkisah berapa harganya pun, tetap ada ramai yang beli... untuk kebaikan bersama... nak pakai mask ni pun de caranya gak...cara2 nya adalah seperti dibawah:

  1. pastikan yang berwarna hijau atau biru kat depan (warne putih kat dalam)
  2. pastikan lagi besi berada di atas, kat bhgian hidung...bukan dagu
  3. lipat mask kepada dua supaya besi untuk bahagian atas hidung bengkok... (tampung hidung)
  4. letak besi yang dibengkokkan kat batang hidung anda, dan ikat...
  5. ikat bahgian bawah... dan hendaklah menutupi dagu...seperti gambarajah dibawah...
tapi...baru je dapat satu berita yang xberapa nak gembira sgt...tau x? lubang udara mask tu adalah 0.3 saiz nyer... kutu b@b! lak 0.2 saiznyer... still leh masuk... tapi at least kita dah berusaha... kat bawah ni saya kongsikan sekali tips untuk menghadapi dan melawan simptom h1N1 ni...sama2 la kita berikhtiar untuk dijauhi dari virus ni...amin
  • mesti banyakkan minum air masak@kosong@mineral
  • kena banyakkan makan buah-buahan segar lebih2 lagi buah oren dan kiwi
  • boleh juga meminum air buah-buahan segar
  • amat2 digalakkan membaca ayat 58 dalam surah yaasin sebanyak 28x
  • digalakkan juga membaca bismillah 5 sebanyak yang boleh
selamat beramal...segala tips xsalah untuk diamalkan selagi ianya untuk kebaikan kita bersama... ada tips terbaru untuk menangani simptom ini, sila kongsi bersama ye... at least kita dah berusaha untuk kesejahteraan muslimin dan muslimat...selebihnya berTAWAKALlah kepadaNya dan PASRAH atas ujianNya...

wallahua'alam

You Might Also Like

10 comments

Popular Posts