Sunday, August 16, 2009

Setuju ke Tak?

sila bagi pandangan anda tentang gambar dibawah... kalau anda setuju, kenapa dan kalau tak setuju juga nyatakan kenapa...

sumbangan cetusan idea dan pendapat anda amat diperlukan... terima kasih d^_^b

16 comments:

NuRiL ShAmS said...

mestila setuju sgt2..setiap pasangan yang disatukan xsemua yang sempurna n of course kebanyakannya berbeza dr sesetgah aspek..perbezaan itulah yg akn melengkapi antra 1 sama lain..jd,kalo anda dpt psngn yg kdg2 tu anda rs ada bebrapa kekurgan dimata anda,jdkanlah ia sbg satu kelebihan utk anda..insyaAllah akn bhagia rmhtgga....Amin....

ain said...

wah...hebatnya madah pujangga ima. kekurangan pasangan kita adalah kelebihan buat kita dan sebaliknya... saling melengkapi...setuju sangat. cam de pengalaman je...dah k@#W!u ke?

suwa-suwe said...

terimalah pasangan seadanya,
sygilah dia sesyg sygnya,
pasti bahagia menemui anda berdua,
tp klu blm kawin, jgn nk mengada2,
jgn nk caring tak tentu hala,
klu dh buat tobatlah segera,
hukum Allah tetap besar hikmahnya.

hitamputeh said...

ala...ima dh ckp dh sume...abis,nak ckp ape nie..huhuhu...

xtau nak ckp ape dah la...juz wan to say..tiada manusia yg sempurna...TETAPI xslah untuk kite mencube ke arah kesempurnaan...syg pasangan kte seadanya....insyaallah...akan dilindungi olehNya Setiap masa... d^_^b

ain said...

betul tu suwa-suwe. terima lah pasangan anda seadanya...al-insan, seperti janji Allah adalah manusia yang lalai tetapi ia adalah sebaik2 kejadian. peliharala diri dari melakukan perkara yang dilarang dengan menjaga keistimewaan kita sebagai sebaik2 kejadian...jangan sesekali menjadi lebih rendah darjatnya dari seekor haiwan...wallahua'lam

to hitamputeh: xsalah unutuk menjadi manusia sempurna pada pandangan pasangan kita tetapi adalah lebih bahagia jika kita menjadi diri kita sendiri...kita adalah kita. biarlah pasangan kita menerima kita seadanya, insyaallah bahagia

Cutest twins said...

Jawapan pertama setuju..
Jawapan kedua ialah kita kena lihat hikmahyna. Allah itu ada jawapannya.Allah bagi kita pasangan yang serba kekurangan dan memberi kelebihan yang ada pada pasangan kita yang tidak ada pada orang lain.Allah itu kan adil.. percayalah..

ain said...

akhirnya...ani dah menarikan jarinya untuk tekn keyboard... memg ain percaya tu ani...Allah Maha Mengetahui

MuHaMMaD86 said...

hahaha...ain sruh komen byk2

perkahwinan?...banyak yg boleh kita cerita...wlaupun aku xkhwn tp aku slalu dok tgk dkt kakak n abg aku...mcmana depa lalui perkahwinan ni...for me,klu kedua2 ada ilmu agama yg ckup,insyallah selamat...coz dgn ilmu agama ja kita blh btskn n bezakn apa yg ptut...kedua,hormat menghormati,tolak ansur...bnda ni plg pntg...aku tgk kak2 aku ska tlk ansur dgn laki2 depa smp kdg2 aku yg mrh depa...ntah apa2 la aku kata tp kita yg xkhwn blh la ckp sng kn....dh khwn nnt br tau la...hurm,last sekali kita kena terima kekurangan psgn kita seadanya...si suami kna trima istri dia seadanya begitu juga sebaliknya...br la ada prsaan hormat...apa yg kta tgk hari xmcm ni...2 yg cerai berai...seburuk2 dan sehina suami n isteri kita dia tetap suami/isteri kpd kita...klu bab2 khwn ni kita kna ilmu agma n bljr dr pemerhatian

hahaha..pjgnya...ok x ain?

ini yg saya rasa...xsmstinya btl...terpulang la kpd yg menilai...xtaula kena x ngn tajuk di atas

satu g...tolong jaga aib suami/isteri anda ok...

NuRiL ShAmS said...

uish!kalo sembg psl kawin nih mmg byk komen.mmg pasaran hebatla..cayalah ain...smpai zaid bg komen mcm esei tur...buat reflection utk mggu ni ek?kih kih kih...fuh..hbat ar zaid...mcm nk ke arh 2 jer...hihihi.....ala adli 2...sj jer kata ima dh ckp smua..pdhal xtau nk jwb ek?hihihi.....

ain said...

tahniah kepada m86. hangpa la komen paling panjang dan semuanya adalah betul pada pendpt saya... agama + hormat + tolak ansur + tidak berkira + ... = kebahagiaan perkahwinan.insyaallah...

hitamputeh said...

maksud ke arah kesempurnaan tak bermaksud kte nak perfect dlam sume segi...maksud saya..kte buat yg terbaik...kte buat yg termampu.. kalu wat ala kadar..hasilnyer pon ala kadar jer la.. d^_^b

ain said...

alamak hitamputeh, marah ker? salah faham kot sikit... ok, sempurnakan diri xsalah. sempurnakan diri untuk jadi lebih dari segi aqidah, akhlak & sahsiah, ilmu agama dll adalah dituntut islam... Ikut lah wasiat luqmanul hakim...insyaallah

pandangan pertama said...
This comment has been removed by the author.
pandangan pertama said...

Salam.ana setuju sgt dgn statement dlm gambar tu.Sesungguhnya Allah maha mengetahui hikmah disebalik ketentuanNya.Yakinlah dengan janji Allah...

hitamputeh said...

mane ade marah cik Ain oi...he3...sekadar menjelaskan ape yg ptt dijelaskan...
maapkn aku kerna lemah apabila menzahirkan ape yg tersirat di hati ini dalm bentuk tinta..mgkin ape yg ingin di zahirkan membawa maksud yg agak berbeza apabila dibca..namun sebenarnyer bukan itu yg ingin cuba ku luahkan.. eceh! hahahahah!koya...he3...
d^_^b

siputsedutkuning said...

aku pun setuju jgk ngn statement tu..memahami perbezaan penambah seri rmh tangga..chewwwahh..

cuba imagine klu si wife suke kuning,si husband suka biru..nnti akn ada 3 warna dlm rmh tangga kan.. (biru + kuning = hijau) klu dua2 suke kuning,ada kuning je la dlm rumah tu..xker boring tu..hahhahaha